Algemene voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan makenvan zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in deuitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met deondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot eenreeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/ofafnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staatstelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op eenmanier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van deopgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen debedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemerter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wilmaken van zijn herroepingsrecht.
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/ofdiensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een doorde ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/ofdiensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruikgemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten vaneen overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfderuimte zijn samengekomen.
Algemene Voorwaarden:de onderhavige Algemene Voorwaarden van deondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
De website www.CornaPlein.nl is een onderdeel van OralDent Diagnostics B.V..
Ingeschreven in de Kamer van Koophandelonder nummer: 65828925
OralDent Diagnostics B.V.Binnendelta 4-P1261 WZ Blaricumtel: +31(0)853035929email: info@oraldent.nl
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomenovereenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consumentbeschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat deovereenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemenevoorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van deconsument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat deovereenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaardenlangs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld opzodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan wordenopgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs nietmogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordenaangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan wordenkennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg ofop andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemenevoorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassingzijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan deconsument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepenop de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Indien één of meerdere bepalingen in dezealgemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn ofvernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor hetoverige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijldvervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijkezoveel mogelijk benaderd.
Situaties die niet in deze algemenevoorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van dezealgemene voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg of inhoudvan één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk inhet aanbod vermeld.
Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. Debeschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanboddoor de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt vanafbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangebodenproducten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in hetaanbod binden de ondernemer niet.
Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoedingof ontbinding van de overeenkomst.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan nietgaranderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aande aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
de prijs inclusief belastingen;
de eventuele kosten van verzending;
de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
de termijn voor aanvaarding van het aanbod,dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
de hoogte van het tarief voor communicatieop afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatieop afstand worden berekend op een andere grondslag dan het regulierebasistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
of de overeenkomst na de totstandkomingwordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument teraadplegen is;
de manier waarop de consument, voor hetsluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomstverstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
de eventuele andere talen waarin, naast hetNederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
de gedragscodes waaraan de ondernemer zichheeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langselektronische weg kan raadplegen; en
de minimale duur van de overeenkomst opafstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 - De overeenkomst
De overeenkomst komt, onder voorbehoud vanhet bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consumentvan het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
Indien de consument het aanbod langselektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langselektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang deontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan deconsument de overeenkomst ontbinden.
Indien de overeenkomst elektronisch totstand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorischemaatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgthij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kanbetalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in achtnemen.
De ondernemer kan zich - binnen wettelijkekaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingenkan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor eenverantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer opgrond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan tegaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren ofaan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
De ondernemer zal bij het product of dienstaan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze datdeze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op eenduurzame gegevensdrager, meesturen:
het bezoekadres van de vestiging van deondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
de voorwaarden waaronder en de wijze waaropde consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijkemelding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
de informatie over garanties en bestaandeservice na aankoop;
de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaardenopgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consumentheeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
de vereisten voor opzegging van deovereenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of vanonbepaalde duur is.
In geval van een duurtransactie is debepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder deopschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffendeproducten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen teontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangstvan het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen enaan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens de bedenktijd zal de consumentzorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechtsin die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelenof hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrechtgebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indienredelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan deondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke enduidelijke instructies.
Wanneer de consument gebruik wenst te makenvan zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangstvan het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient deconsument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeftgemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant hetproduct binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat degeleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van eenbewijs van verzending.
Indien de klant na afloop van de in lid 2 en3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken vanzijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeftteruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
Bij levering van diensten heeft de consumentde mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbindengedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van deovereenkomst.
Om gebruik te maken van zijnherroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bijhet aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke enduidelijke instructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Indien de consument gebruik maakt van zijnherroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijnrekening.
Indien de consument een bedrag betaaldheeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat hetproduct reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs vancomplete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden viadezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consumentnadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
Bij beschadiging van het product dooronzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk vooreventuele waardevermindering van het product.
De consument kan niet aansprakelijk wordengesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer nietalle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt,dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
In het geval dat een product gecombineerd ismet een goed doel, blijft de donatie voor rekening van de consument.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan het herroepingsrecht vande consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. Deuitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer ditduidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst,heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht isslechts mogelijk voor producten:
die door de ondernemer tot stand zijngebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
die door hun aard niet kunnen wordenteruggezonden;
die snel kunnen bederven of verouderen;
waarvan de prijs gebonden is aanschommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
voor losse kranten en tijdschriften;
voor audio- en video-opnamen encomputersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
voor hygiënische producten waarvan deconsument de verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht isslechts mogelijk voor diensten:
betreffende logies, vervoer,restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum oftijdens een bepaalde periode;
waarvan de levering met uitdrukkelijkeinstemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 - De prijs
Gedurende de in het aanbod vermeldegeldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of dienstenniet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen inbtw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan deondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aanschommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed opheeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen enhet feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij hetaanbod vermeld.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na detotstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolgzijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na detotstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemerdit bedongen heeft en:
deze het gevolg zijn van wettelijkeregelingen of bepalingen; of
de consument de bevoegdheid heeft deovereenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhogingingaat.
De in het aanbod van producten of dienstengenoemde prijzen zijn inclusief btw.
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk– en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geenaansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer nietverplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 10 - Conformiteit en Garantie
De ondernemer staat ervoor in dat deproducten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermeldespecificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid ende op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijkebepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat deondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaalgebruik.
Een door de ondernemer, fabrikant ofimporteur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten envorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover deondernemer kan doen gelden.
Eventuele gebreken of verkeerd geleverdeproducten dienen binnen 4 weken na levering aan de ondernemer schriftelijk teworden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in deoriginele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
De garantietermijn van de ondernemer komtovereen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmerverantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elkeindividuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen tenaanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
De garantie geldt niet indien:
De consument de geleverde producten zelfheeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/ofbewerken;
De geleverde producten aan abnormaleomstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld ofin strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakkingbehandeld zijn;
De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijkhet gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellenten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 11 - Levering en uitvoering
De ondernemer zal de grootst mogelijkezorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoeringvan bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen totverlening van diensten.
Als plaats van levering geldt het adres datde consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
Met inachtneming van hetgeen hierover in lid4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen metbekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consumentakkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorgingvertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechtsgedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft indat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consumentheeft geen recht op een schadevergoeding.
Alle levertermijnen zijn indicatief. Aaneventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen.Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht opschadevergoeding.
In geval van ontbinding conform het lid 3van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zospoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
Indien levering van een besteld productonmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangendartikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke enbegrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd.Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. Dekosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
Het risico van beschadiging en/of vermissingvan producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan deconsument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaaktevertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
De consument kan een overeenkomst die vooronbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren vanproducten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijdeopzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en eenopzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan een overeenkomst die voorbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren vanproducten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegenhet einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoeovereengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
Een overeenkomst die voor bepaalde tijdis aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend wordenverlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
In afwijking van het vorige lid mag eenovereenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tothet geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriftenstilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden,als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlengingkan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd isaangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten,mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consumentte allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand eneen opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekttot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
Een overeenkomst met beperkte duur tot hetgeregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen entijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgendvoortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- ofkennismakingsperiode.
Duur
Als een overeenkomst een duur van meer daneen jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde meteen opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid enbillijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duurverzetten.
Artikel 13 - Betaling
Voor zover niet anders is overeengekomen,dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. Ingeval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijnaan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
De consument heeft de plicht om onjuisthedenin verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer temelden.
In geval van wanbetaling van de consumentheeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de voorafaan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 - Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een voldoendebekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig dezeklachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van deovereenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven wordeningediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeftgeconstateerd.
Bij de ondernemer ingediende klachten wordenbinnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangstbeantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt,wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met eenbericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerigantwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in onderling overlegkan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor degeschillenregeling.
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelostkunnen worden dient de consument zich te wenden heeft de consument demogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door ondernemer aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraakhiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met dezebindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan dezegeschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienente worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aante melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
Een klacht schort de verplichtingen van deondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt bevondendoor de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde productenkosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 - Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en deconsument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitendNederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkendebepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemenevoorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijnen dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat dezedoor de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op eenduurzame gegevensdrager.
Garantie
Wij geven om onze producten en doenlogischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt hetwel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er ietsanders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezienbent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek meldingbij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, danzullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Wij zijn te bereiken via mail info@coronaplein.nl of per telefoon +31(0)853035929
Stuur ons mailtje voor Retourformulier voor herroeping